Monday, January 11, 2010

JIWA berkarat


i must say/admit that jiwa gua dah berkarat tahap iron rust...walaupun ia fenomena normal dunia tapi tidak bagi jiwa(adakah jiwa satu objek???)..pabila aku mendapati bahawasanya jiwa aku dah berkarat, possibility tuk aku jadi begini TINGGI :

1-bercakap ikut sedap mulut(x da insuran punya)

2-bertindak ikut gerak hati(sekiranya gerak hati nak pelempang orang aku turutkn)

3-jadi bitchy tahap MOKSYA

sometimes i am being damn nice to people until i felt that "hey what am i,some kind of joke to them??"...i'm tired and sick..so i try to act mean..but what happen is, people get so shocked when suddenly you become the BITCH FROM HELL....haiyah..

apakah salahnya pabila seseorg menjadi terlebih berbudi bahasa sebagai contoh:

anda bagi pinjam barang pada org..tapi bila anda mintak blik dia kasi dan anda ucap TERIMA KASIH sepertinya anda yg meminjam..bukankan itu bagus..akan tetapi, anda tetap dikritik kerana terlebih berbudi bahasa...ARGHHHHH...sempit tol jiwa...

aku makin berkarat hari demi hari kerana masyarakat zaman kini sgtlah KARAT BUDI BAHASANYA...TAMAT

8 comments:

EffySyazwani said...

hahaha..lawak gle post lo ecah..yang paling best lawa gler hati kau..love siot..hahaha..

Didi Aziz said...

hah ha. ecah, tu gamba iron yang kita weld time mechi dulu kan? ah rindu nya

Anonymous said...

dd...tu gmba aku amik melalui YAHOO IMAGE..bkn project welding...

fy..ni bkn lawak..ni apa yg aku rasa

Unknown said...

i'm really2 sory echa!!!
huhu...
echa kne ckp trus gni...
so that kte blh perbaiki diri kn?
mmg dlm hati kte xbrniat tok uat bnd tuh...
tp...
hm...
echa... kte syg echa taw...
kitorg sdey sgt echa mcm xtgo kitorg...
huhu...
kitorg nk mcm dlu...
joyah sme2...
rse mcm nk plok rmai2 smua now ni...
hua!!!
can't hold my tears!!!
pape pn, kitorg smua syg echa taw!!!

ecahkhobut said...

biasalah..aku pun bnyak gak salah...
kite ni sama2 insan lemah...
erm..dikala kita nak capai bnda terpenting dlm hidup..(final sem)
ALLAH pasti uji kite..
ini tanda kite disayangi olehnya...
MAAF atas kekurangan aku yg sememangnya kurang

Peahmeletop said...

MOKSHA who??

ecahkhobut said...

ko tak blajo sejarah ke woi...
moksya tu salah satu syage orang hindu beribadat...maksunya bersatu dgn tuhan..

nadrah said...

hey~ilek cah..kadang2 bende ni mang slalu menhntui kite
prsaan beb~
syaitan~
envrnmnt
sume inflnce
damn!
tpi ilek je k!